2012. április 7., szombat

Töltött nyúl szelet - Krisztu





Ezt csak azért mert unatkoztam...
Ettem volna valamilyen töltött kenyeret, de a spenótmaradékot is el kellett használni, no meg holnap húsvét. Így született meg a Kockásfülü nyúl kistestvére. Sajna a kész nyuszi fotózására megint nem jutott idő. Elugrált....
A nyuszi állaga valahol a kenyér és a kalács között van félúton, vékonyan megkenve vajjal, szalámival nagyon finom. 2 nap után is friss, puha, szépen szeletelhető.

A tészta hozzávalóit kényérsütőben megdagasztattam, kelesztettem. Amikor elkészült félbe vágtam, az egyik fele lett a pocak. A másik fél tésztát újra megfeleztem ennek az egyik fele a fej. A maradék tésztát 7 részre osztottam, 2 kisebb darab a füleknek, 4 nagyobb darab a lábaknak és 1 nagyon picike darab a bajuszok formázásához.
A pocakot kézzel ellapogattam és a közepére szórtam a töltelék hozzávalóit, a szélét felvert tojással megkentem, majd a közepe felé egymásra behajtogattam, megformáztam, majd úgy tettem a tepsi közepére hogy a hajtogatott rész alulra kerüljön. Ugyanígy jártam el a fejnél és a lábaknál és a füleknél is. Összeállítottam a nyuszit, szemének és orrának félbevágott olajbogyót tettem a száját szeletekből raktam ki, a kis darab tésztából bajuszt sodortam. Az egészet lekentem tojással.
200 fokra előmelegített sütőben alsó-felső sütésen 30 perc alatt készre sütöttem. (10 perc vízgőzzel)

Tészta

  • 60dkg liszt
  • 1tk cukor
  • 3tk só
  • 1gerezd zúzott fokhagyma
  • 2,5dl tej
  • 1db tojás + 1 a kenéshez
  • 20dkg kész spenót
  • 10dkg vaj
  • 1 csomag szárított élesztő

Töltelék

  • 10dkg reszelt sajt
  • 20dkg apróra vágott sonka (füstölt)
  • 1 marék apróra vágott snidling
Sütés előtt:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése