2012. április 14., szombat

Medvehagyma pesto - Krisztu




Régóta szerettem volna kipróbálni valamilyen medvehagymás receptet, de sehol nem lehetett kapni. A héten Zoli kollégája hozott nekünk egy csokorral és elárulta a lelőhelyet. Sikeresen megtaláltuk és szedtünk is egy kazallal. Miután kis híján ráléptem egy siklóra, megfogadtam, hogy nem megyek arra a környékre többet, így annyit hoztunk, hogy a kertbe is ültethessünk.
A pesto készítés gondolatával az első kóstolás óta kacérkodtam, de mivel minden hozzávaló elég drága és felénk nehezen beszerezhető, így sikerült egy olcsóbb változatot kikísérleteznem.

A medvehagymát megmosom, lecsepegtetem. Egy magas peremű kis tálba teszem a sajtot, a fenyőmagot és a darabokra tépett hagymalevelet, rálocsolom az olaj felét és botmixerrel pürésítem., ha túl száraz annyi olajat adok még hozzá, hogy egy nem túl lágy, de kenhető egyöntetű masszát kapjak. Ha kész, ízlés szerint, kevés sóval, borssal ízesítem.
Ebből a mennyiségből nekem 140gramm pestom lett.
Ha nincs elhasználva azonnal, akkor csavaros tetejű üvegben a tetejére annyi olívaolajat öntve ami befedi,  1-2 hétig hűtőben eláll.
Pirítósra kenve, újkrumplihoz, húsokhoz, és tésztához is használható.

  • 50g medvehagyma levél
  • 40g parmezán 
  • 10g fenyőmag
  • 8-10ek oliva olaj
  • bors
Nálunk most pestos tészta készült:
(Főtt tésztát elkeverem a pestoval, 1 kemény paradicsomot rákockázok és megszórom reszelt sajttal)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése