2012. április 16., hétfő

Medvehagymás töltött lepény - Krisztu, Zoli




...és még mindig medvehagyma...
A juhtúrós lepény tésztája alapján készült, hogy végre elhasználhassuk a maradék medvehagymát.
Azt hiszem, hétvégén újra erdőjárás lesz, mert ez a 8 lepény ilyen ízvilággal édeskevés, a kertben lévő hagymákat meg nem zaklatnám, had eredjenek meg jövő tavaszig.
Legfeljebb majd nem szállok ki a kocsiból, vagy viszem az egyik őrző-védő macskát a siklók elriasztása céljából. Békát, egeret már úgyis profin hatástalanítanak...

A lisztet elkeverem a cukorral, sóval, az apróra tépkedett medvehagymával, belemorzsolom az élesztőt, hozzáadok 1 ek tejfölt és 1 ek olajat majd annyi langyos vízzel (4dl)  gyúrom össze hogy egy kemény, de rugalmas tésztát kapjak. Fóliával és konyharuhával letakarva meleg helyen duplájára kelesztem.
A tésztát 8 részre osztom, egyesével vékony kör alakra nyújtom (kb 24cm átmérőjű), akkorára, hogy a legnagyobb serpenyőben kényelmesen elférjen. A serpenyőt vékonyan kikenem olajjal, felforrósítom és a tészta mindkét oldalát megsütöm. Nekem erre a célra egy 30cm átmérőjű Tefal serpenyő felelt meg, ebbe biztosan nem ragad bele. (Mindegyik lepény sütése előtt ki kell kenni olajjal a serpenyőt.)
A kisült lepény tetejét még forrón megszórtam sajttal, megkentem tejföllel és vékonyra szelt sonkát tettem bele, majd félbehajtottam.De ízléstől függően bármivel tölthető.

Ebből az adagból 8db kb 24cm átmérőjű lepény lett:
  • 80dkg liszt
  • 1 ek tejföl
  • 1tk cukor
  • 2tk só
  • 2,5dkg friss élesztő
  • 2,5dkg apróra tépett medvehagyma
  • 4dl víz
  • olaj 
 Ára kb: 150ft (2012.április)
Liszt: 103ft (129ft/kg)
Tejföl: 19ft (199ft/db)
Élesztő: 24ft (48ft/db)
A többi hozzávaló a kertből való saját termesztés vagy olyan kis mennyiség, hogy nem tudok rá aktuális árat számolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése