2012. április 11., szerda

Fűszeres túróval töltött gomba - Krisztu




Már régóta terveztem ezt a receptet is feltenni ide, csak nem volt hozzá kép. Ma újra elkészítettem egy gyors, könnyű vacsoraként magamnak, Zoli kapott mellé köretet is. 

A túrót kikeverem a tejföllel, hozzáadom az apróra vágott vöröshagymát, a fokhagymát és a fűszereket. Mindig kóstolgatni szoktam fűszerezés közben, a cél egy édes-pikáns ízvilág. A gombákat alaposan megmosom, a tönkjét kitöröm, felkockázom és a fűszeres túróhoz keverem. A gombafejeket leszárítom, ha kell egy kis talprészt vágok rá, hogy könnyebben megálljon a kiolajozott tepsin és a széléről óvatosan levágok egy karikát (képek). Így sokkal könnyebb megtölteni a fűszeres túróval, majd a tetejére visszateszem a karikát (fordítva, hogy a lemezkék legyenek felfele) és baconbe tekerem.
200 fokos forró sütőben 30 percig alsó-felső sütésen sütöm, majd még 20 percig légkeveréssel.
Köretként rizs vagy krumplipüré adható hozzá, de önálló ételként is megállja a helyét, én így szeretem.
  • 12db nagy méretű csiperkegomba
  • 12 vékony szelet bacon (elhagyható)
  • 50dkg túró
  • kb 1dl natúr joghurt
  • fél vöröshagyma
  • 2gerezd zúzott fokhagyma
  • pirospaprika
  • bors
  • kakukkfű
  • tárkony
  • majoránna
  • petrezselyem
Karika levágása:

Karika fordítva visszatéve a töltött gombafejre:

Sütés előtt baconbe tekerve:

Sütés után félbevágva:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése