2012. április 14., szombat

Kaliforniai paprikába töltött pörkölt - Krisztu, Zoli




Zoli nagy kedvence a csirkepörkölt tarhonyával, de csak akkor ha a pörköltet én főzőm a tarhonyát pedig ő. Szerintem a világ legjobb tarhonyáját ő főzi. Nekem nem igazán szabad tésztaféléket fogyasztanom, ezért próbáltunk egy olyan alternatívát találni, hogy nekem se kelljen lemondanom a pörköltről. Így paprikába töltve szinte nem is igénylem hozzá. Igaz most elcsaltam magamnak 2 kanál tarhonyát, mert amit Zoli főz az kihagyhatatlan.

A szokásos módon pörköltet készítek:
A felkockázott vöröshagymát, kevés olaj és víz keverékén pépesre párolom, apránként adagolva hozzá a vizet, hozzáadom a húst és fehéredési pirítom,  ha kész félrehúzom a tűzről és beleszórom a fűszereket, majd folytonos keverés közben egyet rottyantok rajt és felengedem annyi vízzel hogy ellepje. Közepes lángon addig főzőm, míg a hús szét nem fő, akkor hozzákeverem a tejfölt és ha nem elég sűrű, keményítőt is teszek bele (ha jól dolgoztam a hagymával az elején akkor erre nem lesz szükség), botmixerrel pürésítem.
Lehet hogy eleve könnyebb lenne darált húsból pörköltszerűséget főzni, de nekem az nem igazán tetszik.
A paprikák tetejét levágom, kiszedem az ereket és a magházat, ha szükséges óvatosan, hogy ne szakadjon át, talpat vágok neki, hogy könnyebben megálljon.
Egy tűzálló tálat kivajazok, egymás mellé beleállítom a paprikákat és megtöltöm őket pörkölttel, aki szereti, egy tojást is üthet a tetejére (nálunk csak Zoli szereti). Alsó-felső sütésen 200 fokon addig sütöm míg a tojás meg nem sül (mint a képen), ha nincs benne tojás, akkor elég kb 20 perc sütési idő.




  • 60dkg csirkemellfilé
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 2-3 gerezd zúzott fokhagyma
  • pirospaprika
  • őrölt kömény
  • őrölt bors
  • 4ek tejföl
  • 4db kaliforniai paprika
  • annyi tojás, ahány paprikába akarunk ütni
  • Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése