2012. május 23., szerda

Snidlinges-szezámos rudak - Krisztu



 Az akáccukor mintájára nagy ötletem támadt. Ha már teli van snidlinggel a kert, megpróbáltam sóval tartósítani. Hát nem jött be... Marad a fagyasztás.
Viszont ebben a formában kitűnően hasznosítottam az aprított sós snidlinget.

A snidlinget apróra vágom, a margarint felkockázom és kissé felolvasztom. Egy tojás és a szezámmag kivételével az összes hozzávalót összegyúrom, egy nagyon lágy rugalmas tésztává. Én kenyérsütőben tészta programon dagasztottam és kelesztettem. Akinél nincs kenyérsütő, az gyúrás után letakarva meleg helyen kelessze duplájára a tésztát. Miután a tészta megkelt, fél centi vastagra nyújtottam, lekentem az felvert egész tojással és vastagon megszórtam szezámmaggal. Ezután csíkokra vágtam, majd előmelegített sütőben 18-20 perc alatt 200fokon, alsó-felső sütéssel készre sütöttem.

Ebből az adagból kb 100db 5cm hosszú rudacska lesz.
  • 1 csokor snidling (metélőhagyma)
  • 75dkg liszt
  • 2dl tej
  • 2,5dkg friss élesztő
  • 25dkg margarin
  • 3tk nagyszemű só
  • fél mk cukor
  • 1 tojás+1 a kenéshez
  • szezámmag a szóráshoz

 Ára kb: 350ft (2012.május)
Liszt 101ft (135ft/kg)
Tej 26ft (129ft/l)
Élesztő 24ft (48ft/db)
Margarin 119ft
Tojás 52ft (26ft/db)
A többi hozzávaló a kertből való saját termesztés vagy olyan kis mennyiség, hogy nem tudok rá aktuális árat számolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése