2012. május 23., szerda

Akác cukor és kandírozott akácvirág - Flat-Cat




Ezek a receptek nem tőlem származnak!
Flat-Cat oldalán találtam őket és változtatás nélkül tettem közzé.
A képek a sajátjaim az eredeti receptleírások linkje a képek alatt található!

Mivel egy akác és bodzaerdő közelében élünk, hetekig vadásztam a neten olyan receptekre, ahol ezekből a növényekből készítenek finom csemegét. Amit elkészítettünk és finomnak találtunk azt itt is megosztjuk. Ez a két recept az amit változtatás nélkül készült el, ezért azt gondoltam, úgy illik, ha a mi nevünk helyett annak a blog írónak a neve szerepel ahol találtam.



"Akácvirágos cukor:

  • 5 dl kristálycukor
  • 5 dl akácvirág
Az akácvirág mennyiségét jelen esetben úgy mértem ki, hogy alaposan belenyomkodtam a mérőedénybe, vagyis elég sok virág került a cukorba. A virágokat  késes robotgéppel összedolgoztam a cukorral.
Egy rácsot letakartam sütőpapírral, majd a cukrot szétterítettem a papíron. Innen két út van: napon szárítani, tüllel letakarva, vagy langyos (30-40°C) sütőben. Ha a cukor kiszáradt, üvegekbe lehet tölteni."




"Figyelem! A dísznövényként tartott lila és sárga akác nem ehető! Csak az akácfa fehér virága!
  • Kandírozott akácvirág
  • akácvirágok, fürtökben levágva, szárastól
  • tojásfehérje (1 tojásfehérje bőven elég 15-20 fürthöz)
  • porcukor
Az akácvirágot laza habbá vert tojásfehérjébe mártom, csak éppen hogy, nem kell tunkolni, alig kell belenyomni, a rázogatásnál úgyis jut majd tojásfehérje mindenhova. Alaposan lerázogatom, így a felesleges tojásfehérjét eltávolítom róla.
A fürtöket a száruknál fogva tartom, majd porcukrot szitálok rá, közben forgatom a virágokat, hogy mindenhova jusson a cukorból.
Végül ollóval lecsipkedem a virágokat a szárról egy sütőpapírral bélelt, porcukorral behintett tepsibe. Még egy vékony réteg porcukrot szitálok rá. Ha meleg napos idő van, akkor száradhat a napon. Egyéb esetben 40°C fokos sütőben 4 óráig szárítom, közben időnként átmozgatva a virágokat. (ez úgy néz ki a gyakorlatban, hogy időnként begyújtom (igen, gázsütő) a sütőt egy-két percre, aztán ha a hőmérő elérte a 40°C fokot, akkor meg ki. Az átmozgatásnál meg megforgatom a virágokat, ha le lennének tapadva a papírra, akkor egy kés pengéjével alányúlok, és úgy.)
Ezt követően még legalább 24 óráig száraz, jól szellőző helyen száradnak felhasználás vagy tárolás előtt.
Tárolás jól záródó befőttesüvegben."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése