2014. május 7., szerda

Spenótos-ricottás pite - Krisztu



Évek óta nem mertem spenótot vetni, féltem a nagy terméstől, mert igazából csak én szeretem. Zoli eddig csak akkor ette, ha nem bírtam meg vele. Olyankor a spenótfőzeléket ráborította tésztára, aprított rá virslit, megszórta reszelt sajttal és be a sütőbe. Na én meg ezt nem bírtam volna megenni.
De most változott a helyzet.
Az idén vetettem spenótot és a rengeteg eső hatására már szüretelhettünk is róla. Pár hete már kitaláltam mit fogok készíteni az első adag frissen szedett spenótból.
És most megvalósíthattam!
Nagyon finom és mindketten szeretjük.
Várom a következő szedést, mert vannak még ötleteim. :)

A spenótot megmosom, lecsöpögtetem, majd vajon fokhagymával és szerecsendióval megpárolom, majd botmixerrel pürésítem.
Ha kihűlt, alaposan elkeverem a ricottával, a krémsajttal, tejföllel és a két egész tojással, sózom, borsozom.
A leveles tésztát szobahőmérsékleten hagyom kiolvadni. Majd akkorára nyújtom, hogy a tortaformába fektetve 3-4cm-es peremet tudjak neki formázni, ráöntöm a masszát és előmelegített sütőben 165 fokon 55 percig sütöm vagy míg a massza megszilárdul. A formában hagyom kihűlni és csak utána vágom fel.


Ez az adag 24cm-es tortaformában készült, kb 16 szeletre vágható.
  • 25 dkg friss spenótlevél
  • 5 dkg vaj
  • 2 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 tk őrölt szerecsendió
  • 250 g ricotta
  • 200 g natúr sajtkrém
  • 2 ek tejföl
  • 2 db tojás
  • 1 tk só
  • 1 csipetnyi bors
  • 500g fagyasztott leveles tészta
 Ára kb: 1000ft (2014. május)
ricotta 399ft
sajtkrém 249ft
vaj 80ft (159ft/db)
tojás 52ft (26ft/db)
leveles tészta 189ft
A többi hozzávaló a kertből való saját termesztés vagy olyan kis mennyiség, hogy nem tudok rá aktuális árat számolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése