2014. május 14., szerda

Tejszínes-tárkonyos saláta krémleves - Krisztu




Megdöbbentő ugye? Legalábbis nekem az volt.
Pár napja hallottam róla először, mikor intenzív zöldséghiányban és rossz hangulatban szenvedtem. Egy kedves hölgy ajánlotta, hogy készítsek saláta levest. Az első gondolatom az volt, hogy: na ne mááá, ilyen nincs is. De van! Kerestem kutattam, de egyik recept sem tetszett igazán. Így mindenből elcsíptem egy kicsit és megszületett A LEVES. Nagyon finom! Tényleg.
Először el sem tudtam képzelni milyen ízvilágra számítsak. Azt mondták olyan "tejfölös zöld ízt" képzeljek el.
Viszont ennél sokkal finomabb. Kicsit a spenóthoz tudnám hasonlítani, de igazából teljesen más.
Egyszer érdemes kipróbálni, főleg így saláta szezonban! Nálunk innentől felkerült az étlapra.

A saláta leveleket alaposan megmosom, majd lecsepegtetem. A hagymát apróra vágom és a fokhagymával együtt vajon kicsit megpárolom, hozzáadom az összevágott salátaleveleket pár percig tovább párolom és felöntőm tejszínnel. Sózom, borsozom, belecsipkedem a tárkonyleveleket, felforralom majd kis lángon 5 percig főzöm. Elzárom alatta a gázt és botmixerrel pürésítem.
Nem lesz teljesen krémes, maradnak benne apró levéldarabkák.
Tálaláskor megszórom sült szalonna kockákkal.

Ebből a mennyiségből 6dl leves lett
  • 30dkg saláta levél
  • 5dkg vaj
  • 5dl főzőtejszín
  • 3gerezd zúzott fokhagyma
  • fél fej vöröshagyma
  • 1 nagy ág tárkony (kb 20cm)
  • 1tk só
  • 2mk bors
 Ára kb: 400ft (2014. május)
vaj 94ft (188ft/db)
tejszín 235ft
hagyma 8ft (119ft/kg)
A többi hozzávaló a kertből való saját termesztés vagy olyan kis mennyiség, hogy nem tudok rá aktuális árat számolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése