2014. április 10., csütörtök

Marcipángolyó (sütés nélkül) - Krisztu



A marcipánkocka alapján készült ez a süti, igazából azt terveztem készíteni, de közben egyszerűsítettem rajt és a végén mégis megcifráztam. De nagyon finom, gyors és egyszerű. És annak ellenére, hogy semmi köze a marcipánhoz, teljesen olyan íze van. :)

A darált kekszet elkeverem a porcukorral és a vaníliás cukorral, majd összedolgozom a szobahőmérsékleten meglágyult margarinnal és mandulaaromával. Kanalanként annyi tejet adok hozzá, hogy jól formázható legyen, de ne legyen lágy. Egyforma méretű golyókat formázok belőle és olvasztott csokival vonom be őket.
Csokibevonat: a golyókba fogpiszkálót szúrok és megmártom őket az olvasztott csokiban, lecsöpögtetem a felesleget, majd egy hungarocell darabba szúrom, míg megszilárdul. Ha ez nem megoldható, akkor mokkáskanál segítségével bevonom csokival a golyókat, majd szilárdulásig sütőpapírra teszem, de így nem lesz olyan szép. (Ahogy ez a képen is látszik.)
Aroma: természetesen mindenki olyan aromát használ, amilyenhez hozzájut, de pl a Max aromából (Szilas aroma kft.) 4x30ml-t kellett használnom, mire közel azt az ízvilágot értem el amit szerettem volna. Nem beszélve arról, hogy a színe még mindig közelébe sincs az elképzeltnek.

Ebből az adagból 65 db marcipángolyó lesz.
  • 50dkg darált keksz
  • 25dkg porcukor
  • 25dkg margarin
  • 1cs vaníliás cukor
  • 9-12 ek tej
  • 30ml mandulaaroma zöld színű (Lidl) 
  • kb 10 dkg tortabevonó
 Ára kb: 760ft (2014. április)
darált keksz 299ft
porcukor 93ft (185ft/cs)
margarin 109ft
vaníliás cukor 9ft
aroma 75ft
Tortabevonó 174ft (349/db)
A többi hozzávaló a kertből való saját termesztés vagy olyan kis mennyiség, hogy nem tudok rá aktuális árat számolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése