2012. december 29., szombat

Kürtős kalács - Krisztu




Évek óta kerestem, de csak a múlt ősszel sikerült sütőformához jutnom. Mivel már a grillezős cuccokat elpakoltuk, így tavaszra lett betervezve a sütőformák kipróbálása. De nem tudunk addig várni, így az első sütéssel a sütőben próbálkoztunk. Ezekkel a formákkal, kicsi, átlagosan 4,5x15 centis kürtőskalácsokat lehet sütni. A recept egy kedvenc kalácsreceptem egyszerűsített változata, de szerintem bármilyen édes kelt tésztából készíthető.
A kürtőskalácssütő készletet a Budai úton vettem, az Intersparral szemben a 100ft-os boltban, 1600ft-ért. Ha épp nincs készleten, akkor az üzletvezetőt kell megkérni, hogy hozzon. Nagyon kedves és segítőkész hölgy, eddig mindent beszerzett amit kerestem.

Sütés előtt

A tészta hozzávalóit összedolgozom és meleg helyen fél órát kelesztem.
Ha elkészült a tészta, kb fél centi vastag téglalapra nyújtom és 1-2 centis csíkokat vágok belőle.
A sütőformákat olvasztott vajjal megkenem, szorosan rátekerem a tésztacsíkokat és a deszkán még párszor átgörgetem, hogy egymáshoz tapadjon. A tésztát megkenem olvasztott vajjal és kristálycukorba forgatom, majd a formákat egy magas falú tepsire teszem és forró sütőben (250 fok, ha van: grill funkción) folyamatosan forgatva megsütöm. Sütés után, amíg még olvadt a cukor, reszelt csokival megszórt kókuszreszelékbe forgatom, majd 1-2 perc pihentetés után lehúzom a formáról.

 Ebből a mennyiségből 16 darab mini kürtös kalács lett
  • 1,5dl tej
  • 1db tojás
  • 1 csipet só
  • 2 ek cukor
  • 25dkg liszt
  • 1,5 dkg élesztő
  • 1 mk reszelt citromhéj
  • olvasztott vaj a kenéshez
  • kristálycukor, kókusz, 1 ek reszelt étcsoki (elhagyható) a szóráshoz
   Ára kb: 150ft (2012.december)
Tej 22ft (149ft/l)
Tojás 30ft
Liszt 35ft (139ft/kg)
Élesztő 18ft (59ft/db)
A többi hozzávaló olyan kis mennyiség, hogy nem tudok rá aktuális árat számolni.

Felcsíkozva

Faszénparázson sütve

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése