2012. június 17., vasárnap

Zeller ropogós - Krisztu




Ez az első kísérletem  zellerrel.
Igazából csak az illatát szeretem, levesbe szoktam tenni belőle, de úgy sem tudtam soha megenni.
Most mégis valahogy megkívántam.
Kellemesen csalódtam, önálló ételként fogyasztva nagyon finom.

A zellert és a sárgarépát megtisztítom és késes aprítóval nagyon apróra összevágom (reszelni is lehet). Hozzáadom a felvert tojásokat, a fokhagymát, a lisztet, a szezámmagot, borssal fűszerezem és alaposan elkeverem. Egy darabos, ragadós masszának kell lennie. Egy teflonserpenyőt olajjal vékonyan kikenek egy evőkanálnyi masszát teszek bele és a kanál hátoldalával ellapogatom. Közepes lángon mindkét oldalát pirosra, ropogósra sütöm.
Ne legyen túl nagy a lepény a serpenyőben, mert fordításkor eltörhet.

Ebből az adagból 8db tenyérnyi lepény lett:
  • 40dkg zeller
  • 10dkg sárgarépa
  • 3db tojás
  • 1 ek liszt
  • 2 gerezd zúzott fokhagyma
  • 2 tk szezámmag
  • bors
  • olaj a sütéshez
 Ára kb: 300ft (2012.június)
Zeller: 134ft (335/kg)
Tojás: 87ft (29ft/db)
A többi hozzávaló a kertből való saját termesztés vagy olyan kis mennyiség, hogy nem tudok rá aktuális árat számolni.

3 megjegyzés:

  1. Nem tetszik ez a recept nekem nem jön be!

    VálaszTörlés
  2. Én eddig csak cukkinivel csináltam ilyet, de ki fogom próbálni zellerrel is. A zeller egészséges, olcsó és kiadós :) Azért gondolom só nem árt bele és 1 ek liszt elég?
    Köszi!

    VálaszTörlés